Nästan där

Vilket vind det var inatt va? Herre jösses. Hörde att den hade blivit döpt till något? o.Ò
Må vi sova utan knarrande fönster inatt. Amen!



Jag tänkte prata lite om mål i livet. De mål man sätter upp i livet för att en dag i ett viss underbar ögonblick få kunna känna känslan av att ha lyckats med det man ville. Det är en av de mest underbara känslor man kan ha, kan jag tänka mig.
Alla har olika drömmar, som att satsa att på att få högsta betyg i sina ämnen eller kuser, bli kock och öppna en restaurang, bli dansare, frisör, skådis eller en fotbollsstjärna vad vet jag ;)
Men oavsett vad det än är har alla drömmar en gemensam nyckel till att lyckas. Att inte ge upp. Något man hör ofta under sitt liv " Ge aldrig upp" " Inget är omöjligt".

Man brukar säga att det svåraste i livet är det enkla gamla fraserna man alltid hör. Mycket sant.
Men varför är det svårt?
Jag tror att det svåra kommer från att man tappar motivationen. Sen dyker den upp lite då och då, det känner vi alla igen va? Men en sann kämpare låter den inte försvinna och nappar till sig den när den råkar komma närheten då och då, utan de håller den kvar med sig vart än de är OCH när den smyger iväg sådär på grund av lathet så fångar dom tillbaka det snabbt. Dom får motivationen tillbaka. Men sen är det helt Okej att den är borta någon gång en liten stund.

Det är lite sådär som kläder. Man har på sig dom jämt vart man än är eller gör, men inte alltid och inte alltid lika mycket va? -Inget perverst här nej, tänkte på när man duchar och sover, hahaa. >.<'
Hoppas jag inte pratar i allt för mycket koder. Typiskt mig, kan jag säga i förväg här. Men säg gärna till när det blir för mycket så jag dämpar det.

Det spelar inte någon roll hur dåligt i dina ögon som situationen ser ut för dig, du som har drömmar eller är "nästan där". Den har sett ut sådär för "Den du ser som förebild" också. Alla måste börja någonstans, tänk inte bråttom och sitt inte och vänta på att den kommer till dig. 
DU måste hitta den och knyta den runt ett rep och slita med den hela vägen hem. Och vart är den nu? saken du ville ha.. Den kan vara lite överallt lite som en gömd kista. Och tungt är det att bära den. Men när du kommer hem med den. Då har du det du önskat dig. Jag menar...

Man vet inte alltid vilken dörr/väg man ska ta för att komma närmare sin dröm. Lite som en gömd kista, som sagt. Men när man hittat, så är det bara början för då måste man kämpa, slita och svettas. Som att bära på en kista flera mil. Get me? :-)

-The mighty Oak was once a little nut that stood its ground.


Jag tycker att den som verkligen brinner för något är den som inte tänker/ förväntar sig att det ska ske just nu, utan så länge det bara sker under ens liv och att man kämpat under tiden, är det som räknas...Rätta mig om jag har fel? =)

Nog med prat tänkte avsluta inlägget med en av mina favvo Disney låtar "Nästan där" # Almost there :



Kommentarer
Anonym

Man märker verkligen att du är en klok tjej! Både mogen och smart! Tack för att du skriver så visa ord, fortsätt med din blogg, du faschinerar mig och jag är säker på att många kommer känna precis som jag ;) kram på dig

2011-12-27 @ 00:58:24
Anonym

Man märker verkligen att du är en klok tjej! Både mogen och smart! Tack för att du skriver så visa ord, och fortsätt snälla med bloggen! Du faschinerar mig, och jag är helt övertygad om att många kommer känna precis som jag! ;) kram på dig

2011-12-27 @ 01:01:24
sabina

Tack du! Det glädjer mig verkligen att du gillar den! Jag ska fortsätta, lovar dig :D Fortsätt hänga med hihi^^,



Kram på dig med!

xoxo

2011-12-30 @ 22:29:56
URL: http://effess.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

effess

Life is the art of drawing without an eraser.

RSS 2.0