Det är Okej



Ibland känns det som att man är nära sitt gosedjur mer än vad man någonsin varit med en människa. Just för att den alltid finns där för att krama dig, eller blir kramad, delar tårar och skratt med dig och kan följa med när och vart du vill. Jag önskar jag kunde blåsa liv i min tjocka nalle . Det har ju hänt. I drömmar va?
Fast vi alla har ett gosedjur fast mycket bättre, en vän.
En vän som alltid finns där för dig. Som talar med dig och med bara få meningar kan få din hopplöshet om lycka och glädje att försvinna. :-)

Men trots det. Visst kan man känna sig ensam? Visst kan man bara föredra nallen som inte talar, med faktum att den just inte talar. Den bara lyssnar och lyssnar om och om igen utan att tycka att du är en gnäll spik.
Det är okej att känna sig ensam trots att man har fina människor runt omkring sig som må tycka att du är en gnällspik men ändå finns de där och ställer upp. Det är menningen att känna sig ensam för att man behöver det. Ibland känns det läskigt. Man blir rädd. Obehag. Men tänk på att det egentligen är vad som behövs, lite som en fight av vad just "du" och lusten vill. Lusten säger att du kanske behöver få vara ifred ett tag. Dåså. Vila i känslan så försvinner rädslan.
Egentligen så är det med allt, man ska vila i det man är rädd för. Det är då man inte blir rädd. Så länge man inte befinner sig i ett brinnande hus, haha. Ni förstår vad jag menar hoppas jag.

Det finns en Harry Potter scen jag tycker mycket om. -Ja, jag har varit en HP nörd en gång i tiden!
Hur som helst, det var i början av filmerna när de var små då de hamnade på en klump gjorda av hårda trådar. Ju mer rädda de blev desto mer spände den på dom. När den smarta flickan slappnade av släppte den ner henne vidare till grottan.
Alltså det du är rädd för försvinner när du bara slappnar av, och går vidare.

Från en sällskaplig nalle till Harry Potter, vad jag ville få sagt är att det är okej att känna sig ensam fast man egentligen inte är det. Det är okej att få ut sina känslor på gosse djur . Det är Okej att gunga med dom. Det är okej för allt går över. Tårar som skratt.

xoxo



Kommentarer
bun

Cuz it is ok not to be ok :)

2012-01-18 @ 21:45:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

effess

Life is the art of drawing without an eraser.

RSS 2.0