Föräldrar och deras barn är som: Tom&Jerry




Jag får peka ut föräldrarna som Tom och oss ungdomar som Jerry (no offense parents).
Många föräldrar tror att dom är så smarta och kommer med listiga plan och regler för att vi inte ska göra vissa saker. Men så kommer ungdomar med en bättre plan. Vi ungdomar är så äventyrliga och älskar att prova på så mycket som möjligt. Hur skulle vi annars få erfarenheter och se världens verklighet om vi varje gång får ett "stopp där" när vi ska ut från ytterdörren.
" Uhm... plugg med min barndoms kompis, du minns väl henne. Kommer hem 09.59 PUSS OCH KRAM. *SMASH* "
Vi vet oftast i förväg vad föräldrarna kommer göra/säga. Med det ligger vi, precis som Jerry ett steg före Tom'isar (föräldrar).
Nu framstås jag kanske som förälder-dissaren, men det är jag inte. Jag älskar mina föräldrar över allt annat och det stämmer mycket fint att sanningen kommer fram förr eller senare. Som när Tom, förr eller senare, får reda på att all ost är borta från kylskåpet.
Tycker bara att det kan vara kul att se när ungdomar kommer på så listiga sätt att komma undan situationer som föräldrarna planerat som hinder.

Det bästa lösningen till att det inte ska bli massa jagandet är nog att inte jaga överhuvudtaget. För Jerry är envis, det är vi ungdomar. Vi hittar alltid ett hål i väggen och ha det vi var ute efter.
Om föräldrar tänkte mer på att relationen oftast kan se ut som katt och mus, kanske vissa skulle inse att man inte kommer någon vart med att ständigt ifråggesätta om allt och vara i jakt på att försöka sätta dom på plats. Jag lovar, vi kommer fram till er och det är då ni får det bästa svaret, dessutom sanningen. Det är menningen att man ska göra misstag så att man lär sig. Om man aldrig skriver fel på 1+1 då kommer man inte förstå att det blir 2. Random exempel men sammanhängande.


Osammanhängande bild? - Kanske.


Ska inte skriva mer, men till föräldrar vill jag bara säga att det finns ett bättre sätt att få motion, överanalysering leder bara till grå'a hårstrån, tillit från era ungar får ni genom att enkelt bara sitta med dom och prata om allt mellan himmel och jord och försöka vara förstående, vi ljuger inte för att vi hatar er , tvärtom och sist men inte minst, tålamod. -There you go! :)
Det var allt från mig, trevlig kväll!!

xoxo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

effess

Life is the art of drawing without an eraser.

RSS 2.0